Pick the winner: welke e-mail van Zeeman krijgt de meeste kliks?

In de periode 2013-2015 was ik werkzaam bij Persuade Brand Interaction, waar een van onze Klanten Zeemand textielSuper was. Een van de doorlopende projecten die ik voor Zeeman uitvoerde was het continue A/B testen van e-mails. Het betrof verschillende onderwerpregels, lay-out, kleurgebruik, interactieve elementen en meer. Vrijwel elke week hadden we wel een test en met de resultaten werden de e-mails van Zeeman steeds een beetje effectiever gemaakt.

In april 2016 vroeg Frans Reichardt me of hij een van de testen mocht gebruiken voor zijn rubriek Pick the Winner op de Frankwatching website. Na akkoord door Zeeman werkte Frans de case uit en de resultaten logen er niet om. Meer dan 100 reacties en een grote verdeeldheid onder de meningen welk van de twee versies het beter zou doen. Klik hier om het artikel te lezen.

2013-10-Zeeman-e-mail-A.-TV-aanbieding-met-producten-20160417-595x8132013-10-Zeeman-e-mail-B.-TV-aanbieding-zonder-producten-20160417-595x615