Event Driven Marketing … anno 2013

Event Driven MarketingIn 2004 publiceerde ik samen met Egbert-Jan van Bel en Ruud Verduin het boek Event Driven Marketing. Het boek was de allereerste publicatie waarbij theorie en een groot aantal cases over ‘EDM’ samenkwamen en vormde een inspiratie voor vele marketeers om zelf aan de slag te gaan met deze discipline. Het boek is in de afgelopen 10 jaar een van de best verkopende marketingboeken geweest en ontving in 2005 de PIM Marketing Literatuurprijs.

In 2006 kreeg Event Driven Marketing een update met nog meer inhoud over Customer Relationship Management (CRM).

In 2010 maakten Egbert-Jan en ik samen met de Amerikaanse auteur Alan Weber een nieuwe internationale versie onder de naam Follow That Customer! – The Event-Driven Markerting Handbook. Deze nieuwe versie bevatte nieuwe cases uit de wereld van financiĆ«le dienstverlening, restaurants en reisbureaus en gaf tevens een update over de wetgeving in Europa en de USA. Database Marketing guru Arthur Hughes verleende tevens zijn medewerking aan het boek en schreef het voorwoord.

In de afgelopen 10 jaar hebben Egbert-Jan en ik ook diverse artikelen geschreven over EDM en samen vele malen onze visie en ervaring gedeeld in workshops en op congressen. Nu, tien jaar later, lijkt Event-Driven Marketing actueler dan ooit. Steeds meer bedrijven zetten EDM in als een marketingstrategie om hun klanten aan zich te binden en de klantwaarde te verhogen. En dankzij social media en search engine marketing is het een stuk makkelijker geworden om ‘events’ te identificeren. In Amerika is de discipline inmiddels omgedoopt tot Trigger(-Based) Marketing omdat de toepassing inmiddels verder gaat dan alleen ‘events’. Op elk traceerbaar gedrag van een klant of prospect kan ingesprongen worden …

Kortom, hoog tijd voor een update over dit boeiende onderwerp … Event Driven Marketing anno 2013.
Op vrijdagmorgen 6 september verzorgen Egbert-Jan en ik een gratis clinic voor Beeckestijn Business School in Leusden waarbij we iedereen weer op de hoogte brengen.

Bij deze sessie krijgen de bezoekers een gratis ontbijt plus een exemplaar van Follow That Customer! mee, zodat ze direct zelf aan de slag kunnen met EDM. Kortom, we zien jullie graag in Leusden.