Database Marketing

Ik heb ruim 15 jaar ervaring in het opzetten van (internationale) marketing databases en ontwikkeling van marketing & sales programma’s op deze databases. Hoe structureert je een database en gaat je om met verschillende adresformaten in verschillende landen en zaken als talen en verschillen in aanhef van brieven? Hoe verrijkt je een database met relevante gegevens en zorgt u dat uw data up-to-date blijft?

Natuurlijk heb je een marketing database niet zomaar, je wilt immers een hechtere relatie opbouwen met verschillende klanten(groepen) en de database inzetten bij de uitvoering van strategische plannen. Hoe vertaalt je de algehele strategie naar plannen met een marketing database? Welke programma’s zijn mogelijk en hoe implementeert je die?

Voor een uiteenlopend aantal bedrijven implementeerde ik marketing databases voor verschillende doeleinden: direct marketing, telemarketing, e-mail marketing en CRM.




Cases en artikelen:

Basic Database Management Training (Engels/Chinees)

Product-Brand Matrix bij Lotus Professional

Obstakels van Personalisatie

Nogmaals over Loyaltyprogramma’s …

Klantwerving & -selectie

Business Intelligence – Zegen of Vloek