Direct Marketing

‘De basis’ zullen we maar zeggen. Immers, zijn specialisaties als database en online marketing in principe niet allemaal gebaseerd op de wetmatigheden van Direct Marketing? Direct marketing was dan ook een van de eerste gebieden waarin ik me specialiseerde. Kennis die later direct toegepast kon worden op nieuwe media.

Wat komt er allemaal kijken bij het opzetten van een direct marketing campagne en het analyseren van de resultaten van zo’n campagne? Hoe bereken je vooraf het mogelijk rendement van een campagne? Hoe vertaalt je de campagne van concept naar een daadwerkelijk mailpack, telemarketing actie, e-mail of ander medium? Hoe kunt je Direct Marketing inzetten om de database te verrijken en hoe past je bijvoorbeeld Direct Response Advertising toe om prospects te identificeren?

Allemaal interessante vraagstukken, evenals de co√∂rdinatie van de daadwerkelijke operationele uitvoering: aansturing van bureau’s in fulfillment, telemarketing, drukwerk, etc. In samenwerking met dergelijke bedrijven, creatieve bureau’s en vakgenoten heb ik een aantal innovatieve campagnes en programma’s in de markt mogen zetten.




Cases en artikelen:

Obstakels van Personalisatie

Direct Respons Advertenties

Influencer Marketing

Branding versus Response

The Magic Words : Gratis Monster

Direct Marketing moet altijd effect hebben