Overige Links
De inhoud Engels Follow EDM_NL on Twitter

Auteurs

Egbert Jan van Bel

ejvanbel

Auteur – onderzoeker – docent

Egbert Jan van Bel is schrijver van marketing- en managementboeken. Zijn laatste boek ‘Kloteklanten’ (Kluwer) is een pamflet voor het op juiste wijze omgaan met klanten. Het is een regelrechte bestseller in Nederland en België. Met het boek ‘Event Driven Marketing’ – over klantgericht ondernemen- won hij de Marketing Literatuurprijs en een geheel nieuw boek met dezelfde titel wordt in 2010 in de USA uitgebracht (Racom Publishers). Met zijn nieuwe boek ‘Kloteklanten’ (een bestseller in Nederland) en zijn lezingen zet Egbert Jan van Bel op zowel ludieke als inhoudelijke wijze de samenwerking van bedrijven en klanten in de spotlights. Met vele voorbeelden, cijfers uit zijn onderzoeken en praktische adviezen.

Egbert Jan is kerndocent bij Beeckestijn Business School, voorzitter van het Marketing Executive Center (MEC), jurylid van de International Webby Awards (Oscar voor Internet) en lid adviesraad van IAB (Interactive Advertising Bureaus).

Egbert Jan geniet vooral bekendheid om zijn praktijkgerichte en doelmatige visie op het (commerciële) bedrijfsproces. Al vele jaren adviseert hij uiteenlopende bedrijven en instellingen over klantgericht ondernemen. Daarom alleen al komt hij vaak in de keuken waar plannen en acties in elkaar gebakken worden om klanten te winnen en te behouden. Egbert Jan geeft daar lezingen en workshops over met onderwerpen marketing, CRM en… klantbehoud, in Nederland. USA en kriskras door Europa.

email: egbertjan@vanbel.nl

Ed Sander

ed_sander2009

Co-auteur en redactie

Hoe krijg je data en database zo opgelijnd, dat er sprake is van een toegevoegde waarde voor marketing en verkoop. Daar ligt de passie van Ed. Technologie inzetten om de marketeer concreet te helpen. Nadruk ligt op het begrip ‘concreet’. Want in het marketingwereldje zijn er vele begrippen die eerder de zaken verdoezelen dan verhelderen. Ed gaat voor helderheid in marketing, vandaar zijn liefde voor analyse en marketingconcepten als Event Driven Marketing. Met name omdat resultaat dan zo goed meetbaar wordt. Want, resultaat telt… En dat is te zien aan zijn bijdragen in het boek; Ed was verantwoordelijk voor de inhoudelijke eindredactie en de hoofdstukken over ROI en cases in de FMCG.

Ed (1970) specialiseerde zich na zijn studie Marketing aan de Hogeschool Eindhoven al snel in database marketing, online marketing en CRM. Binnen deze experise vervulde hij diverse functies bij mutlinationals in een verscheidenheid aan sectoren waaronder dierenvoeding, mailorder van kantoorartikelen, papierproducten, farmaceuticals en financiële dienstverlening.

Als consultant werkte Ed tevens voor een CRM dienstverlener, een e-mail marketing bureau en een database management bureau. De projecten waar Ed aan heeft gewerkt variëren van het opzetten van marketing databases en implementaties van CRM systemen tot het ontwikkeling van database en direct marketing programma’s en online marketing campagnes. Ed publiceert tevens in diverse vakbladen en geeft gastcolleges voor seminars en marketing opleidingen. In zijn vrije tijd was Ed een van de drijvende krachten achter de wereld’s populairste website over progressieve rock muziek.

email: ed@failsafe.nl

Ruud Verduin

ruudverduin

Co-auteur

Ruud Verduin (1963) is ondernemer, adviseur en klankbord op het gebied van marketing en customer relationship management. Ruud heeft als passie om organisaties te helpen hun marktpotentieel ten volle te benutten. Zijn kennis van en ervaring met de omslag van productgericht naar klantgericht opereren maken hem een veelgevraagd adviseur, klankbord en spreker.
Als auteur van het eerste boek over CRM in Nederland en dagvoorzitter van het Nationaal CRM Congres heeft Ruud veel bekendheid gekregen. Verder is hij hoofdredacteur van een boekenserie over Customer Relationship Management en is hij als docent verbonden aan diverse marketingopleidingen. Ook was hij mede-oprichter en de eerste voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing. Artikelen van zijn hand verschenen onder meer in Adfo Direct, Sales Management, Customer Base, Tijdschrift voor Marketing en diverse marketinghandboeken. Momenteel werkt hij aan een nieuw boek over het creëren van optimale Customer Experiences. In het dagelijks leven is Ruud directeur van marketingadviesbureau Verduin Marketing Consultants.

Met zijn team adviseurs begeleidt hij organisaties bij het ontwikkelen en daadwerkelijk realiseren van succesvolle marketing- en CRM-strategieën. Daarnaast is hij oprichter van CRM People dat gespecialiseerd is in recruiting en detachering van specialisten op het gebied van marketing.email: ruud@verduin.nl