Overige Links
De inhoud Engels Follow EDM_NL on Twitter

Medewerkers

De onderstaande personen leverden een bijdrage aan het boek Event Driven Marketing.

Annelies Velders

Annelies Velders (1966) is sinds 2001 manager van de afdeling campaign management KPN mobile en verantwoordelijk voor alle 1-op-1 uitgaande communicatie naar het klantenbestand van KPN mobile. Daarvòòr was zij actief in diverse marketing functies bij Sara Lee (D.E.) en verantwoordelijk voor loyalty en verkeer van het merk Hi. Haar bijzondere interesse gaat uit naar de ontwikkeling van het direct marketing vak als gevolg van de toenemende (media) mogelijkheden voor zowel zender als klant.

Alexander Singewald

Mr Alexander J.J.T. Singewald en mr Fabian Bloem zijn werkzaam voor de Singewald Consultants Group BV. Singewald Consultants Group BV (www.privacy.nl) adviseert op het gebied van juridische en managementvraagstukken, zoals de bescherming van klant- en personeelsgegevens, primair binnen de direct/database marketing, distance selling en sales promotion sector en sectoren die de database onderkennen als een onderdeel van het primaire (bedrijfs)proces. De Singewald Consultants Group BV werkt onder meer voor uitgeverijen, vervoersbedrijven, energieleveranciers, adresleveranciers, financiële dienstverleners, fondsenwervers en gezondheidszorg, software-ontwikkelaars en reclamebureaus. Daarnaast geeft Singewald Consultants Group advies bij outsource-overeenkomsten, juridische implementatie van Enterprise Content Management Systemen en begeleidt zij organisaties bij onderwerpen waarbij (interne) PR en PA belangrijke aspecten zijn. Mr Alexander J.J.T. Singewald bekleedt daarnaast nog verschillende bestuurlijke functies zoals voorzitter van de Stichting Zelfregulering DM en secretaris van de Stichting DM en SP Prijzen Esprix, is voorzitter van de Geschillencommissie Promotionele Produkten en voorzitter van de Plantronics Telesales Team Trophy. In april 2004 is hij uitgeroepen tot DM-Man van het Jaar.

Dick Vanderzaken & Ronald Morcus

Dick Vanderzaken en Ronald Morcus zijn beiden werkzaam bij 2Organize.
Dick Vanderzaken (1965) is sinds 2001 business development director van 2organize en verantwoordelijk voor de afdeling project management. Daarvoor was hij als senior account manager bij de PlantijnCasparie groep (divisie van het beursgenoteerde RSDB) verantwoordelijk voor diverse (internationale) accounts zoals Adobe Systems Europe, Sun Microsystems EMEA, Iomega Europe en Philips. Zijn bijzondere interesse gaat uit naar het (door)ontwikkelingen van diensten voor de (direct) marketing industrie en optimaliseren van multichannel communicatie- en publicatieprocessen.
Ronald Morcus is sinds 2000 managing director van het Rotterdamse 2organize (dochter van het beursgenoteerde RSDB). Daarvoor was hij actief in diverse internationale management functies bij o.a. Philips, Brother en Yamaha. Zijn bijzondere interesse gaat sinds jaar en dag uit naar ontwikkelingen op het snijvlak van ICT en marketing. Vanuit de propositie van 2organize (i.e. “Marketing Automation en Services”) is hij actief betrokken bij de optimalisatie van de operationele aspecten van Event Driven Marketing programma’s.

Jeroen Wilhelm

Jeroen Wilhelm (1969) is marketingmanager van funda. Na zijn opleiding bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg begon hij zijn loopbaan in de commercie (Nashuatec), maakte vervolgens de overstap naar marketingcommunicatie en werkte enige jaren bij een reclamebureau. Woonfonds Achmea was zijn volgende werkgever waar hij als communicatiespecialist actief was tot het jaar 2000, toen hij aan een carriere in Internet begon bij freeler. Kort daarna ben werd hij bij de opstart van funda betrokken, waar hij inmiddels 3 jaar actief is als marketingmanager. Bij funda heeft Jeroen ondermeer de funda Coach ontwikkeld, waarover in het boek de case is te vinden.

Ron Janssen

Ron Janssen is begonnen als reclameman en werd vanuit het communicatievak geboeid door de kracht van database marketing. Als fondsenwerver en database marketingadviseur heeft hij zich het vak verder eigen gemaakt. Als data-analist en coördinator database marketing bij de grootste verzekeraar van Nederland was hij verantwoordelijk voor het project Event Driven Marketing. Een project waarbij ruim 20 intermediairs werden ondersteund bij het opzetten en uitvoeren van event driven marketing campagnes. Momenteel is Ron marketing manager bij de divisie Customer Information van Cendris, welke zich specialiseert in advies en diensten t.b.v. database marketing, doelgroepadvies, datakwaliteit, database onderhoud en data analyse. Binnen deze functie is hij verantwoordelijk voor de marketing van diensten die vallen onder het label ‘data kwaliteit en database marketing’.

Sander van der Blonk

Sander van der Blonk is een van de oprichters en managing director van RapidSugar, een full-service communicatiebureau voor Permission-based Marketing. RapidSugar levert kennis en advies, content, design, tools en applicaties en bedenkt, maakt en verzendt meetbaar succesvolle mailings en campagnes. Van informatieve e-mailnieuwsbrief tot en met complexe, locatieafhankelijke en dynamisch gegenereerde salescampagnes.
Sander houdt zich sinds 1994 bezig met internet voor communicatieve en commerciële doeleinden. Hij heeft een breed scala aan toepassingen gemaakt en evenzoveel internet buzzwords ervaren. Uiteindelijk is hij neergestreken in e-mail ‘ … omdat het zo’n fantastisch en resultaatgericht medium is’.
Voordat hij in ‘94 ging ondernemen werkte Sander bij diverse internationale bedrijven in strategische en operationele marketing en IT functies. Hij completeerde diverse doctoraal opleidingen in Nederland en in Frankrijk.