Overige Links
De inhoud Engels Follow EDM_NL on Twitter

Recensies

Voor zover ik weet, is dit het eerste boek in de wereld dat het onderwerp Event Driven Marketing zo uitgebreid behandeld. Dat is opvallend. Omdat EDM een prachtig concept is voor klantoptimalisatie en klantbehoud. Ik zie grote kansen voor organisaties om event-gedreven te werken omdat marketing, IT en klantinteractie nu wel heel erg dicht bij elkaar komen. Hier vindt momenteel werkelijk marketinginnovatie plaats. En als onafhankelijke marketingorganisatie, zijn we binnen het PIM (Platform Innovatie in Marketing) altijd geboeid door nieuwe ontwikkelingen en visies op het vak ‘marketing’. Egbert Jan van Bel doet dit met zijn nieuwe boek op treffende wijze. Hij schetst een nuchter en pakkend beeld van de klant en hoe je deze met nieuwe technologieën en innovatieve marketingconcepten kunt binden aan uw onderneming. En dat zonder flauwe trucjes uit te halen, maar gebaseerd op concrete (retentionele) argumenten. Egbert Jan schetst daarmee een oprecht beeld van het vak, hij gaat naar de kern van marketing: resultaat telt, en zorg dat de klant happy blijft. Als voorzitter van het PIM durf ik u dit boek van harte aan te bevelen. Het zal voor u vele bekende en onbekende elementen in het marketingvak op een logische rij zetten.

Drs Hans Molenaar
Voorzitter Platform Innovatie in Marketing

Event driven marketing (EDM) is vrij nieuw, maar de principes zijn al jarenlang beproefd. Een geaccepteerde definitie van EDM is er nog niet. Centraal in de EDM-aanpak staan aspecten als structurele relaties met klanten en prospects, continue monitoring van de situatie van de klant, adequaat inspelen op relevante veranderingen in de klantsituatie, gebruik van directe en interactieve media. Een event is een voorval in het EDM-perspectief (en geen evenement). Het theoretische deel van het boek gaat over de verkenning van EDM, de verschillen met direct marketing en met CRM (customer relationship marketing: het onderhouden van goede relaties met cliënten), het EDM-vierlagenmodel, klantenretentie, resultaatmeting van EDM en de wettelijke en juridische randvoorwaarden. Het volgende deel bevat een vijftal uitgebreide cases in de branches van fast moving consumer goods, baby care, diervoeding, mobiele telefonie en de verhuisdiensten. De appendices omvatten de lessons learned, tips, checklists en begrippenlijsten. De auteur zijn zeer ervaren marketeers die veel ervaring hebben met CRM en EDM. Een boek voor professionele marketeers en mensen in commerciële beroepen.
© Biblion, Leidschendam, Ir. K.W. Sijtsma

Klik hier voor de recensie van Managementboek.nl.